info@riserooted.nl +31 642179693
Complaints Procedure
Of course, it may happen that you are not satisfied with the counselling you have been offered. This is not pleasant for both parties but especially not for you. The professional organisation SBLP (Stichting Beroepsorganisatie voor Lichaamsgeoriënteerde (Psycho)therapie) has therefore listed what you can do if you have a complaint. You can also find these steps in this document .
STEP 1: Discuss (if possible) your dissatisfaction with me first. Together we will try to look for a solution that is satisfactory to you.
STEP 2: If we have not been able to find a solution, you can report your complaint to a counsellor of the SBLP. You can contact them via this form The contact person will help you clarify the complaint, support you - based on a clear roadmap - and explore the options to reach a vergelijk te komen tussen u en uw therapeut. Mogelijk betekent dit opnieuw contact leggen met de therapeut.
STEP 3: Het kan ook betekenen dat je een formele klacht wilt indienen. De klacht wordt dan doorgezet naar een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De contactpersoon klachtbehandeling zorgt samen met jou voor een heldere klacht- formulering en stuurt de informatie – in een beveiligde omgeving door aan de onafhankelijke klachtenfunctionaris van de instantie waarbij ik in het kader van de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillenzorg) aangesloten ben. Met de Wkkgz heeft de overheid gezorgd voor een toegankelijke klachtenregeling. De wet waarborgt dat cliënten kunnen vertrouwen op goede zorg en een goede, snelle en laagdrempelige afhandeling van klachten en geschillen.
STEP 4: Als dit nog steeds geen bevredigende oplossing oplevert kun je een geschil indienen bij de onafhankelijke Geschillencommissie ComplementaireI am affiliated with. There is a charge for this.
Stuur gerust een mail naar info@riserooted.nl.